masai mara - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van margafrank haaring - WaarBenJij.nu masai mara - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van margafrank haaring - WaarBenJij.nu

masai mara

Door: marga en frank

Blijf op de hoogte en volg margafrank

19 Januari 2014 | Kenia, Nairobi

18jan. Vertrokken uit lake nakuru. Lange reis ongeveer 320 km. De eerste 200 km ging goed marr daarna 120 km zeer slechte weg met veel bobbels en diepe kuilen, Onderweg leuke plaatsen gezien en rommelige markten en verkeer. Rond 2 uur in het hotel genaamd masai mara sopa lodge. Hotel bestaat uit ronde huisjes met puntdaken. Erg leuk. Na een lekkere warme lunch zouden we om 4.15 een gamedrive doen. Maar het begon vreselijk te regenen waardoor de wegen onbereikbaar waren door het vele water. In overleg met chauffeur niet gegaan. Heel verstandig van ons want de andere groep kwam na een paar 100 meter al vast te zitten. De volgende dag om 7.30 uur vertrokken voor een gamedrive in het park masai mara, de wegen waren veranderd in modderige gaten en grote putten. Hele lange gamedrive gehad en heel veel dieren gezien o.a. cheeta met jong, jakhals, hyena, leeuw en leeuwinnen, gnoes w.o. een pasgeboren jong, topis, hartebeestjes, en 4 zwarte neushoorns wat heel bijzonder was. Bij de meeste dieren stonden wij op korte afstand soms maar een paar meter. Was super. Rond 1.30 geluncht onder een boom in de savannen heel apart omdat je weet dat er wilde dieren om je heen lopen. Rond 3 uur begon de lucht te betrekken en kwam er weer een onweersbui., maar toen waren wij alweer in de lodge. Morgen rijden wij weer dezelfde rottige weg naar nairobi en dan vliegen wij naar mombasa voor een heerlijk weekje rust. Heerlijke safari gehad en ook zoals jullie lezen erg veel wilde dieren gezien.
dikke kus van ons
frank en marga

• 20 Januari 2014 - 09:57

Mieke Van Der Hoeven:

Geweldig gewoon. Ik ben helemaal jaloers op jullie. Een cheeta, die staat nog altijd niet afgevinkt op mijn lijstje. Blijf genieten, ondanks de regenbuien! En rust lekker uit.

• 20 Januari 2014 - 18:53

Anja:

hallo frank en marga wat een ondernemende reis als we jullie verslagen lezen de eerste week niet echt om uit te rusten maar wat krijg je er mooie dingen voor terug de tweede week is het dus lekker om nu van je rust te gaan genieten ik wens jullie nog heel veel plezier en rust de komende week geniet er maar lekker van groetjes anja

• 22 Januari 2014 - 16:27

Wil En Rob:

Hallo Frank en Marga, ik hoop dat jullie nu aan rusten toekomen na al die spannende dagen. Leuk om zo op de hoogte te blijven.
    ik wil jullie even bedanken voor de kaart voor mn verjaardag precies op tijd.
    na jullie vakantie nemen we er nog wel 1.
    geniet nog lekker en de groetjes ook voor Hans en Joka.xxx Rob en Wil